Regióny Prešov Top

Prešovčania zúria! Mesto zrušilo parkovaciu aplikáciu, peniaze im však stále nevrátili

Platené parkovanie v Prešove. Zdroj: mesto Prešov

PREŠOV – Prešovčania zúria! Mobilnú aplikáciu určenú na parkovanie, ktorú využívali dlhé roky mesto zmenilo. Čo je však horšie, k peniazom, ktoré im zostali na kredite v starej aplikácii, sa nevedia dostať niekoľko týždňov.

 

Vedenie mesta Prešov zavádza novú parkovaciu politiku. S ňou prišla aj ďalšia novinka v podobe mobilnej aplikácie pre užívateľov. Namiesto pôvodnej aplikáciu eParkio, ktorá je určenú na platby za parkovanie v Prešove, od 12. apríla využívajú Prešovčania úplne novú aplikáciu Urbi – Parkovanie. Samotná zmena aplikácie obyvateľom metropoly Šariša nerobí problém. Trápia ich však peniaze, ktoré im po znefunkčnení starej aplikácie ostali na nevyužité na kredite. Mnohí z nich sa k nim ani po niekoľkých týždňoch nevedia dostať.

Na peniaze čakajú niekoľko týždňov

Na stránke mesta sa Prešovčania môžu dostať ku krokom, ako postupovať pri žiadosti o vrátenie peňazí. Aj napriek tomu však po zaslaní emailu mnohí dodnes čakajú na zvyšný kredit. O tomto probléme diskutujú aj na sociálnej sieti. „… zatiaľ prišla len automatická emailová odpoveď. Neuveriteľné praktiky, len tak vymazať ľuďom kredit,“ pridáva sa ďalšia Prešovčanka. Jeden z nespokojných Prešovčanov dokonca čaká na vrátenie peňazí od polovice apríla. „Výhovorky….. žiadosť poslaná 12.aprila a doteraz nedokázali vrátiť peniaze,“ píše jeden z Prešovčanov. Automatická odpoveď, o ktorej písala Prešovčanka znie: „Ďakujeme vám za váš e-mail. V priebehu nasledujúcich dní bude vaša požiadavka spracovaná. V prípade nejasností pri spracovaní žiadosti o vydanie karty vás budú kontaktovať pracovníci MsÚ. (Táto správa je automatická – neodpovedať)“

Mesto to vraj už rieši

Podľa reakcie mesta sa však majú všetkým tým, ktorí posielali e-mailovú žiadosť, peniaze vrátiť v plnej výške. „V zmysle platných obchodných podmienok prevádzkovateľa aplikácie eParkio, s ktorými užívatelia súhlasili pri registrácii, si môže prevádzkovateľ aplikácie účtovať pri refundácii nespotrebovaného kreditu manipulačný poplatok. Vďaka intenzívnemu úsiliu mesta Prešov sa nám však podarilo s prevádzkovateľom aplikácie uzavrieť dohodu, že všetkým žiadateľom o nespotrebovaný kredit budú manipulačné poplatky v plnej výške odpustené,“ informuje radnica.

Sťažnosti naďalej príjmajú

Mesto Prešov do tejto chvíle eviduje 238 žiadostí o vrátenie nespotrebovaného kreditu z aplikácie eParkio. Koľko Prešovčanov malo založený účet, radnica nevie. Podľa Google Play si aplikáciu stiahlo viac ako 5-tisíc užívateľov. Ako uviedol hovorca mesta Vladimír Tomek, sťažnosti aj naďalej prijímajú. „Mesto Prešov naďalej prijíma žiadosti o vrátenie nespotrebovaného kreditu z pôvodnej aplikácie eParkio, prostredníctvom ktorej vodiči realizovali úhrady za parkovanie v regulovaných zónach. Všetci užívatelia aplikácie eParkio, ktorú bolo možné v Prešove využívať do 11. apríla 2022, môžu požiadať o vrátenie nespotrebovaného kreditu, ktorý zostal na ich konte v aplikácii,“ dodáva Tomek.

Naša redakcia sa obrátila aj na prevádzkovateľa aplikácie, na odpoveď však stále čakáme.